Konverteringsoptimering

Der er optimering af dit og dat. at gøre noget bedre. Optimalt er derimod et ultimativt ord, som ikke kan gradbøje. Alligevel, så kan man sige at den ene fotomodel have et udseende, der var mere optimalt end den anden.

Salg online kaldes online konvertering. Trafikken konverteres til salg. I finansverdenen er det konvertering af lån

CRO eller Convertion rate optimization handler om den disciplin at skabe en interface, der kommunikerer og interagerer så godt med brugeren, at kunden ender med at købe. Dertil findes en række teknikker, herunder at øge brugervenligheden, skabe mindre friktion i fx betalingsgatewayen eller med retoriske greb henlede kunden på at et køb er godt, nemt og bekvemt og prisen er en bagatel – uanset om varen er dyr eller billig ift. konkurrenter.

Med andre ord skal usikkerheder, tvivl, frygt og lignende skal ryddes ad vejen og erstattet med opmuntring til handlingsparathed. Animering til ageren.

Man kan sige det minder om at manipulere. Med manipulere er det på godt og ondt. På godt menes at vi skal gøre det nemt og forståeligt. På ondt når man laver falske fødselsdagstilbud, truer med at tilbud kun gælder idag, osv.

konverteringsoptimisme.dk kan du læse en god bog om emnet.